Skocz do zawartości

Amortyzatory osi skrętnej


tomekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Jestem właśnie po przetestowaniu amortyzatorów zamontowanych w mojej Caravelair. W połączeniu z zaczepem AKS 1300 ze stabilizatorem - rewelacja, jazda bez żadnych większych bujań, podskoków. Amortyzatory AL-KO, zielone (115 zł).

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 miesiące temu...

Witam !!!

Mam takie pytanie właśnie co do amortyzatorów czy one muszą być orginalne z firmy Alko?

Podejżewam że wtych amorkach chodzi o mase do kturej mogą być zamontowane, ale podejżewam że naprzykład by mogły podejść od samochodu poruwnywalnej masie? Właśnie mam propozycje aby założyć do swojej przyczepki gazowe moonrołki od fiata punto i jest zbliżona masa , prawde powiedziawszy to niewiem co mam zrbić za 2 szt. 60zł .

 

Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldek00x, masa OK ale pozostaje jeszcze zakres pracy amorka.Skok ośi skrętnej -mam na myśli tłumienie drgań- jest napewno dużo mniejszy niż w samochodzie.A te orginalne pewnie przystosowane są do minimalnego zakresu roboczego.

 

tomekk wymieniał amorki to może je .. rozciągał ręcznie '' to może coś napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawa sprawa jest z tymi amortyzatorami, ponieważ na przedostatnim zlocie odkręcil mi się amortyzator i wypadła śruba, to po prowizorycznej naprawie i powrocie do domu pomyślałem, że może przy okazji dobrze by było wymienić amorki na nowe, jak wiadomo mam przyzepę z muzem.

 

Więc wyjąłem stare Sachsy, zabrałem je ze sobą i udalem się do serwisu, gdzie mieli te specjalne amortyzatory do przyczep, te rożnokolorowe...

 

No i po rozciągnięciu ręcznym oraz wciśnięciu również ręcznym moich starych zabytków pan powiedział żebym wracal do domciu i je założył, bo powiedział," te nowe to wie pan..."

Ale drążyłem temat więc przyniósł nowe. Faktycznie nawet te niby najtwardsze rozciągało się łatwiej niż moje prastare....

Zatem chyba ważne jest aby po prostu były raczej twarde, wtedy przyczepa nie buja, choć myślę, że oczywiście trzeba dobrać odpowiednie do masy przyczepy..

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy Moim zdaniem chcąc dopasować amortyzatory samochodowe do przyczepy trzeba pamiętać o ciężarze przyczepy o długości a także skoku amortyzatora aby go nie zgnieść lub rozerwać gdy nie dopasujemy tych parametrów i no też trzeba pamiętać że przyczepowy amortyzator pracuje pod dużym kątem a samochodowy raczej w pionie daje najlepsze wyniki pracy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy.

Amorki w samochodzie jak i w przyczepie mają takie samo zadanie, pochłaniają nadwyżkę energii sprężystej, oddawanej przez sprężyny i ogumienie, ograniczając tym samym odskakiwanie od powierzchni jezdni kół. Nie jestem specjalistą od amorków, ale sądzę, że najważniejsza jest długość amorków i zakres ich pracy, aby tak jak jeden z kolegów napisał nie uległy zniszczeniu. Jeszcze jedno amorki pracują dwukierunkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to koliber1111 zaoszczędzisz bo nowy oczywiście w ŁODZI kosztuje ok 11ozł. i jest nowy a nie regenerowany bo z nimi bywa różnie, przerabiałem to jak dawniej był problem z zakupem amortyzatorów do samochodu,każdy miał inną siłę tłumienia chyba że teraz coś się zmieniło.Takie oszczędnośći mogą wyjść bokiem jak opony bieżnikowane gdzie bieżnik gubiłem podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie zawsze uda się znaleść odpowiedni model i wtedy regeneracja może być lepszym rozwiązaniem od przeróbek i innych kombinacji.co do jakości to mogę za Wierzbickiego ręczyć.robił nam wiele amorów do rajdówek o parametrach jakie sobie życzyliśmy i nie było problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem słowa odpowiedni model przecież większość podwozi naszych przyczep jest oparta na rozwiązaniach firmy AL-KO i w ofercie mają do różnych przyczep ( o różnych ciężarach )proszę nie traktować Mojej wypowiedzi jako reklamę tej firmy ale wystarczy wejść na ich stronę i się przekonać,Ja do swoejej nie miałem najmniejszego kłopotu z kupnem gdyż mają przedstawicieli w różnych miastach. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można zregenerować stare.robi to między innymi Wierzbicki w Warszawie.koszt około 80 pln/szt.[/quote

I tu nie ma nic o regeneracji tych nieuchwytnych w zakupie lub z utrudnionym zakupem a Ty się uczepiłeś słowa prawie wszystkie ( typowe ) a Mnie o takie chodziło, przecież logiczne że gdy nie można kupić to się regeneruje i nie tylko amortyzatory.Ale Ty zastosowałeś tutaj reklamę i oto Ci prawdopodobnie chodziło.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.