Skocz do zawartości

producenci przyczep = która lepsza


dragstar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od jakiegoś czasu interesuję się tematem karawaningu. Powstała decyzja o zakupie przyczepy. I co tu dużo gadać trochę błądzę :) . Producentów jest z tuzin (co najmniej) i do końca nie wiem, na których można by się koncentrować, a których obdarzyć mniejszą uwagą... Wiem, że decydujący jest stan techniczny; wiem również, że każdy z producentów będzie miał linie wyposażeniowe plasujące poszczególne modele w różnych kategoriach ale mimo to prosiłbym o pomoc w pogrupowaniu producentów np. wg następującej klasyfikacji:

- prestiżowe (nie starzeją się szybko, wzorowe wykonanie, "trzymają" cenę, mało problemów technicznych)

- klasa średnia (wiadomo - wszystko pośrodku)

- grupa niskobudżetowa (gorszy standard wykonania, szybko się "starzeją", można spodziewać się dużej awaryjności wraz z upływem czasu)

 

Byłbym wdzięczny za pomoc gdyż do tej pory koncentrowałem się na Hobby (ale nie potrafię uargumentować dlaczego) a zapewne jest i wielu takich producentów, oferty których warto rozważyć.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Twoje rozgrupowanie nie ma większego sensu :) Tania przyczepka nie oznacza awarii jeśli jest w dobrym stanie. Nie znaczy też, że droga przyczepa będzie bezproblemowa.

 

W każdej domniemanej podgrupie można dopatrzeć się lepszych i gorszych, więc szukaj budki, któa będzie w dobrym stanie i odpowiednio urządzona dla Ciebie. Na markę nie ma sensu patrzeć :):)

 

Powodzenia!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, szary11 ma rację. Tutaj marka nie ma znaczenia. Znacznie ważniejszy jest stan - stopień zużycia mebli, materiałów, czy buda nie była bita itp....

Po co mieć rozlatującego się mercedesa, kiedy można mieć dobrze utrzymanego fiata? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam zatem przykład. Nie dalej jak wczoraj oglądałem 2 sztuki: Hobby i Chateau. Obie podobne, zbliżona cena, układ ok., stan techniczny i wyposażenie - w mojej ocenie - identyczne. Jedynym kryterium będzie zatem producent. Tej Chateau nie znam, więc wybrałbym Hobby. Ale może wcale niesłusznie. Diabeł tkwi w szczegółach - jak to mawiają. Ja, jako amator tych szczegółów nie dostrzegę. Jak ze wszystkim spodziewam się bardziej lub mniej solidnego wykonania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej Chateau nie znam, więc wybrałbym Hobby

 

Hobby jest bardzo popularną przyczepą. Chateau nieco mniej. Ale też sporo ich jest. Z częściami nie ma problemu - podzespoły zazwyczaj są tych samych producentów. Jeśli obie są w dobrym stanie będziesz zadowolony niezależnie od modelu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie podobne, zbliżona cena, układ ok., stan techniczny i wyposażenie - w mojej ocenie - identyczne.

Producent Panowie jednak ma znaczenie chociażby jeżeli chodzi o części zamienne, serwis...

Jeżeli jednak chodzi o zakup, jeżeli twierdzisz, że są prawie identyczne i stan jest też O.K. to poprostu wybierz, tą która najlepiej pasuje do Ciebie. Wejź też pod uwagę ich DMC, bo nie wiadomo czy nie przekroczyssz 3,5T i nie będziesz musiał robić prawka E-B ( chyba , że już masz) kryteriów wyboru możma by tu mnożyć

 

ALbo zdaj się na intuicję lub losowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie firmy stosują taką samą technologię produkcji, podzespoły tych samych producentów, więc nazwą naprawdę nie masz sensu się kierować, tylko stan techniczny. Ew. możesz szukać np. przyczepy prod. niemieckiej jeśli masz zaufanie do niemieckich produktów, są też francuskie, słoweńskie, holenderskie, Dla mnie najlepsze wrażenie pod względem jakościowym (ale to tylko i wyłącznie moje osobiste zdanie) sprawia fiński Solifer i gdybym potrzebował większą, droższą i bardziej komfortową przyczepę, to takiej bym właśnie szukał, niestety jest to rzadkość na naszym rynku. Pamiętaj że przyczepa to nie samochód i starzeje się zupełnie inaczej. Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent Panowie jednak ma znaczenie chociażby jeżeli chodzi o części zamienne, serwis...

 

Chyba, że to jest "anglik". Lodówki są elektroluksa, ogrzewanie truma, podwozie alko lub knot. Dla mnie nie ma różnicy... kwestia gustu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz to co ci sie podoba bardziej. Od ludzi zajmujacymi sie sprowadzaniem i dlubaniem w przyczepach slyszalem jednak ze chateau sa solidniejsze konstrukcyjnie od hobby i bardziej dopracowane w szczegolach. Przykladem moze byc poruszany juz na tym forum problem 'roklekotywania' sie mebli w hobby po kilku sezonach podrozowania po polskich drogach.

Tymi sugestiami sugerowalem sie kupujac swoja .... chateau :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slyszalem jednak ze chateau sa solidniejsze konstrukcyjnie od hobby i bardziej dopracowane w szczegolach

Powiem, że czytając forum można dojść do zdania że Hobby robiona jest mniej solidniej i bardziej masowo. W czym jednak może tkwić problem.

Hobby jest imo najpopularniejsza marką, a co za tym idzie łatwiej znaleźć zgniłe hobby niż zgniłe chateau.

Kolejna rzecz to przyczepki sprowadzone do Polski z zachodu to najczęściej budki z mało ciekawą przeszłością - czyli do Polski trafia dużo więcej (ilościowo) rozbitych Hobby niż innych marek.

Kolejne wrażenie mam takie, że kupujący czasami kupią pierwsze lepsze g..., byle miało naklejke hobby :). Zobaczmy co się dzieje na allegro gdzie handlarze często w opisie aukcji przyczepy innej marki wpisują nazwę Hobby co by wyszukiwarka znajdowała ich aukcję. Przykłady:

http://moto.allegro.pl/item397559621_komfortowy_wilk_450_de_luxe_nie_hobby.html

http://moto.allegro.pl/item391069901_hobby_abbey_360.html

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T431597

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T700147

http://moto.allegro.pl/item396568789_swift_euroland_ideal_tanio_hobby_knaus_wilk.html

No więc handlarze się wycwanili i biorą najgorsze wraki, byle by się nazywały hobby bo wiadomo, że nie będzie problemu ze sprzedażą.

To są po prostu Polskie realia. Dlatego kupująć Hobby w Polsce trzeba zachować szczególną ostrożność, ale to tylko moje prywatne zdanie.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem maja za 475 funtow, zwioze ja teraz do pl za dwa tygodnie i zarejestruje w pl http://img411.imageshack.us/my.php?image=20080707649mediumqn3.jpg

w dobrym stanie usdalo mi sie ja kupic, teraz bede ja jeszcze sprawdzal przed wyjazdem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomii, ma racje ... na 100 tysiecy pojazdow jednej marki bedzie sie ich wiecej rozlatywalo tz slyszalo ze sie rozlatuja niz na 3 tysiace jezdzacej innej marki.

 

A wracajac do "listy best of", to w przyczepach jest to dosc skomplikowane. Oczywiscie ze na pierwszy "rzut oka" mozna w przyblizeniu powiedziec jaki bedzie uklad listy, bo tak jak juz pisalam w innym topiku, nie mozna porownac np Hobby i Tabberta... ale problem zaczyna sie w porownamiu juz danego modelu jednego producenta do modelu innego producenta.

 

I jest to niezaleznie od wielkosci przyczepy, w gre wchodza takie sprawy jak ocieplenie i grubosc scian. jedne maja styropian twardy lub miekki, inne pianke PU czy inne takie tam (sie nie znam), jedne maja meble z plyty inne z innej plyty hihi jedne maja meble malowane, inne oklejane, jeszcze inne foliowane, jeszcze inne fornirowane - nie mowiac o okuciach itd jedne maja tapete na scianach, inne plyte foliowana, jeszcze inne fornirowana. Jedne maja lozko z plyty na ktorej jest polozony materac z gabki, inne maja "ramy komfort" i do tego materace ze sprezynami i paroma warstwami roznych gabek.

I tak mozna wymieniac do bolu ... Truma jest oczywiscie tylko Truma, ale u jednych dmucha sobie z przodu i jest git dopoki nie trzeba drzwi od sypialni albo dziecinnego zamknac, a inne maja dodatkowo rury ktore rozprowadzaja cieple powietrze do tych pomieszczen.... Lodowke Elektroluxa mozna miec 80l czy 90-siat ale tez 110l lub wiecej.

A technika to juz inna inszosc, sa karnistry na czysta wode, sa zbiorniki na czysta wode, sa zbiorniki na brudna wode...... ech i jeszcze duzo, duzo - kto sobie co zazyczy :)

 

Tu tak dla przykladu:

 

- Tabbert Grand jeunesse, Kabe Royal GLX, albo Solifer Safir albo Fendt Diamant VIP, LMC Lord exquisit, Weippert, Delphin-Columbus, Polar

 

- Tabbert Puccini, Fendt Platin, LMC Favorit RBK, Solifer Szmaragd,Hymer Nova S-linie. Dethleffs Snow,

 

- Tabbert Vivaldi, LMC, TEC Weltbummler, Knaus Eurostar, Solifer Onyx, Hymer Nova.

 

i tak dalej i tak dalej .... ustawienie firmy wzgledem Tabbert-a przypadkowa, to bardziej Tabbert byl podstawa zeby wiadomo bylo do czego przypasowac, pozniej zaczynaja sie inne modele Tabbert-a tz standard i do nich mozna powpisywac sobie nastepne... porownujac juz do bardziej standardowy modeli i firm...

 

lista nie moja... kiedys na jakims forum probowali zrobic taka liste, ale tyle tego jest ze dali sobie spokoj :) a po za tym to byl bardzo goracy i niebezpieczny topik :)

 

ps. z tym Soliferem i oznaczeniami to nie jestem pewna czy tak lecialo... bo tych Szmaragdow, Ametystow, Diamentow itd nie moge zapamietac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że większość z Was radzi kierować się jednak w pierwszej kolejności stanem technicznym, układem no i oczywiście subiektywnymi odczuciami estetycznymi. Tak też ostatecznie przyjdzie mi pewnie zrobić :)

 

Podchwycę jednak jedną myśl:

Ew. możesz szukać np. przyczepy prod. niemieckiej jeśli masz zaufanie do niemieckich produktów, są też francuskie, słoweńskie, holenderskie,

i podrzucę Wam takie oto pytanie Żółtodzioba:

A które są które? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemieckie to burstner, dethlefs, knaus...

 

Holenderskie kip, avento...

 

Słoweńska adria

 

Francuskie caravelair...

 

Mam nadzieję, że się nie pomyliłem :) W erze "made in china" wszystko jest możliwe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnice między przyczepami to nie tylko kraj produkcji i producent czy też niższa czy wyższa "półka"

bardzo podobne zewnętrznie przyczepy z często identycznym wyposażeniem mogą się znacznie różnić ergonomią.

co innego jest dobre dla rodziny bezdzietnej (z natury lub takiej co już dzieci wychowała i kempinguje sama), co innego dla rodziny z dwójką lub więcej dzieci.

co innego dla kempingujących na kempingach zorganizowanych, a co innego dla chcących pozostawać niezależnymi od mediów zewnętrznych, co innego dla stołujących się w knajpach, a co innego gdy kucharka (kucharz) na pokładzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.