Skocz do zawartości

Załadowanie zestawu na wyjazd!


Adam1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Z racji mojego braku doświadcznia w mojej głowie zrodziło sie pytanie.

Jak pakujecie swoje zestawy przed wiekszymi wyjazdami i tak ogólnie?

Zastanawiam sie czy pakowanie manatek do przyczepy ma sens. Producent wyważa chyba przyczepy tak zeby prowadziły sie prawidłowo. Ja chciałem zapytac jak jest lepiej? Załadowac jeśli to możliwe wszystko do samochodu czy podzielic ładunek na auto i przyczepe?

 

Posiadam do mojej Carismy kufer na dach. Dosyc spory, i bardzo pojemny. Jak myślicie warto go zakładac i dociążac samochód? Jak to wygląda od strony ekonomicznej? Kufer stawia wiekszy opór pytanie tylko czy ma to coś do rzeczy kiedy ciągamy przyczepke, która nie da sie ukryc, również stawia opór.

 

Pozdrawiam

Adam1988

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

http://www.karawaning.pl/content/view/37/3/

 

Jako że jeździmy w 2 osoby rozkładam siedzenia w aucie i praktycznie wszystkie manele jeżdżą w aucie. Wyjątkiem są rowery które jeśli są brane to podróżują w przyczepce w specjalnie przystosowanym uchwycie.

 

W przyczepie poza tym jeżdżą tylko rzeczy lekki takie jak:

- pościel

- ubrania

- lekkie rzeczy kuchenne

 

Cięższe garnki trzymam w specjalnym koszyku który jeździ w aucie. Tyle że ja trochę przesadzam z tym wszystkim bo słabe auto mam :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodzi mi o porade praktyczną. Jak jest lepiej? Ciągnąc załadowanym samochodem czy ciągnąć załadowaną przyczepe?

Poza tym w mojej Cari też nie ma zbyt dużo mocy. W końcu 90 KM to na dzisiejsze czasy żadna rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie zapytam czemu Ci się posty dublują :lol:.

 

Odpowiadam z doświadczenia :ok:. Lepiej wszystko do auta pakować bo auto ma 4 "punkty podparcia" i ciężej jest je rozbujać. W przyczepce która jest swego rodzaju wahadłem wszystkie ciężary w czasie jazdy wzmacniają te wahania i komfort jazdy spada. Im dalej od osi przyczepki tym bardziej te ciężary będą wzmacniać wahania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robie wszystko na odwrót :ok: totalnie wszystko mam w przyczepie a auto jest puste :ok: nawet rowery jeździły w przyczepie ale od tego sezonu to zmieniam i rowery idą do auta a cała reszta bez zmian w przyczepie Dla mojego auta rozkład bagażu nie ma żadnego znaczenie i nie jest w żaden sposób odczuwalny Jedynego czego unikam to rowerów bagażników na dachu itp bo moja buda ma bardzo proste czoło i robi duży obór powietrza i to mi już starczy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak pakuję wszystko wzrocowo do samochodu. Ważę, przekładam, układam, zakładam. Każde gacie mają swoje miejsce.

A po kilku dniach na kempingu przemieszczam się już z totalnym bałaganem w przyczepie.

I tak już jeżdżę aż do powrotu do domu. I to jest właśnie prawidłowe pakowanie. No i cała rodzina jest wtedy zadowolona, że nie musi nic już układać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem lepiej jest mieć cieższy holownik a lżejszą przyczepę, czyli co się da to spakować do samochodu. Porada oczywiście czysto teoretyczna :ok: Ja mam wszystko w przyczepie i nawet na zimę jej nie rozpakowuję. Wyjeżdzając biorę tylko ciuchy i w trasę :ok:

Kiedyś już był podobny temat i z tego co wiem większość postępuje podobnie. Poprostu jesteśmy leniwi/wygodni :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjęliście mi ten wątek z ust, właśnie chciałem zadać takie pytanie. :ok:

Według mnie lepiej obciążyć przyczepę i to raczej na lub za osią, żeby zmniejszyć nacisk na kulę. Ostatnio kiedy ciągnąłem wyładowanym samochodem, to strasznie tył usiadł, więc postanowiłem od tej pory do samochodu ładować jedynie rzeczy niezbędne. Co powiecie na takie uzasadnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kiedy ciągnąłem wyładowanym samochodem, to strasznie tył usiadł, więc postanowiłem od tej pory do samochodu ładować jedynie rzeczy niezbędne
napewno trzeba to wypośrodkować bo na pewno lepiej holować "malucha" niż "Stara" :ok:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dochodzimy do punktu wyjścia - wszystko trzeba samemu wyczuć, zobaczyć jak wygląda i optymalnie rozplanować. No i oczywiście wywalić z zespołu wszystkie niepotrzebne klamoty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najlepiej pakować ciężary do samochodu, bo im większa masa ciągnika, tym lepiej radzi sobie z przyczepą.

Niestety różne są te nasze ciągniki więc pakować trzeba przyczepę, by ciągnik nie szorował brzuchem po ziemi. Na pewno nie powinniśmy przeciążać przyczepy np. wiezioną wodą, którą lepiej zatankować na stacji paliw w pobliżu celu wędrówki.

Pociągająca teoria, o przeciążaniu tyłu przyczepy zostanie boleśnie zweryfikowana, po odpięciu zaczepu zwłaszcza w sytuacji awaryjnej, czy próbie manewrowania ręcznego samą przyczepą.

Dyszel do góry, a tył przyczepy w ziemię. Może być niebezpiecznie i dlatego moim zdaniem przyczepy powinny mieć zderzak, który to ewentualnie wytrzyma.

Zdrowy rozsądek nakazuje ładowanie nad osią przyczepy i sprawdzenie wagi haka, czy nie przeciążymy samochodu.

Kiepskie prowadzenie się przyczepy jednoosiowej jest spowodowane sprężystością dyszla i koleinami na drodze.

Wpadnięcie zestawu w rezonans w postaci wężykowania + przechylania na boki, spowodowało u mnie pęknięcie podstawy zaczepu z hamulcem najazdowym.

Pierwszym objawem, że coś niedobrego dzieje się z zaczepem lub dyszlem, to grzanie się bębnów hamulcowych w przyczepie.

Powodem tego jest odkształcenie dyszla lub zaczepu, powodujące naciągnięcie cięgna hamulca najazdowego i efekt niezamierzonego, lekkiego hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.